Lexium vinner IFM-avtal

Report this content

Lexium Service Management startade 1 juni 2024 ett nordiskt IFM-avtal för ett multinationellt teknikföretag. Av säkerhets-/sekretesskäl offentliggörs inte kundens namn. Avtalet markerar ett betydande steg framåt i Lexiums nordiska tillväxtstrategi

"Vi är stolta över att ha vunnit även detta IFM-avtal med nordisk leverans, vilket bekräftar den ökande efterfrågan på integrerade facility management-tjänster (IFM) i Norden. Det är ett kvitto på vår kapacitet att erbjuda skräddarsydda, kostnadseffektiva och hållbara lösningar som tillgodoser våra kunders komplexa behov”, säger Niclas Brodin, CEO för Lexium Service Management.

Avtalet innebär att Lexium levererar ett brett utbud av servicetjänster inom ramen för en integrerad lösning (IFM), med syfte att kostnadseffektivisera och optimera kundens verksamhet vilket är möjligt b.la genom Lexiums integrerade, digitala lösningar i alla led.

Som en del av denna expansion har Lexium 2024 öppnat kontor i Helsingfors, Köpenhamn och Oslo, ett strategiskt steg för att säkerställa att Lexium kan erbjuda sina tjänster med regional närvaro och expertis på varje nationell marknad.

"Vi ser en fortsatt stark tillväxt i efterfrågan på IFM-tjänster där hållbarhet, kostnads- och energieffektivitet efterfrågas. Vårt fokus ligger på att skapa långsiktiga, värdeskapande partnerskap med våra kunder och att leverera högkvalitativa lösningar som stöder deras mål," fortsätter Jan Näsström, Kommersiell Chef för Lexium Service Management.

För mer information, kontakta:
Niclas Brodin, CEO, Lexium Service Management
+46 70 615 79 60niclas.brodin@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.