Länsförsäkringar Gävleborg ny samarbetspartner hos Lexly

Genom ett nytt samarbete mellan Länsförsäkringar Gävleborg och Lexly erbjuds nu ännu fler kunder i Länsförsäkringar juridisk trygghet och tillgång till moderna juridiska tjänster.

Sedan 2012 har Lexly och Länsförsäkringar-familjen haft ett pågående samarbete. Länsförsäkringar Gävleborg blir nu det 17 länsförsäkringsbolaget i ordningen att inleda ett partnerskap med Lexly för att erbjuda sina kunder juridisk trygghet.

– Genom vårt samarbete med Lexly kan vi nu erbjuda våra kunder i Gävleborg trygghet genom hela livet. Lexly är en juridisk aktör i framkant som vi vet har levererat uppskattad juridisk rådgivning och tillgängliga juridiska tjänster till LF-kunder under flera år. Det gör oss säkra på att våra kunder, liksom vi, kommer se ett stort värde i vårt nya partnerskap, säger Therese Åsman Lust, Privatrådgivare Söderhamn hos Länsförsäkringar Gävleborg.

Genom Lexly kommer Länsförsäkringar Gävleborgs privat- och företagskunder få exklusiva erbjudanden gällande juridisk rådgivning, och avtalsskrivning där kunden kan välja att skriva avtal själv online eller tillsammans med en jurist via telefon eller videomöte.

– Vi är mycket glada över att få välkomna ytterligare ett länsförsäkringsbolag som samarbetspartner och få möjlighet att leverera moderna juridiska tjänster till Länsförsäkringar Gävleborgs kunder. Genom våra juridiska tjänster hjälper vi till med alla typer av ärenden, stora som små, och ger individuellt anpassade juridiska lösningar utifrån kundens situation och behov, och tryggar därigenom deras framtid, säger Dennis Lauri, Partnership Manager på Lexly.

Om Lexly
Lexly grundades 2004 och är Nordens ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster. Lexly samarbetar med, och integrerar sina tjänster hos, banker, försäkringsbolag och revisionsbyråer. Med huvudkontor i Stockholm finns Lexly även i Helsingfors, Finland och São Paulo, Brasilien.

Therese Åsman Lust, Privatrådgivare Söderhamn hos Länsförsäkringar Gävleborg