Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän ny samarbetspartner hos Lexly

Att ekonomi och juridik hänger ihop vet både Lexly och Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän. Därför inleder de båda nu ett samarbete för att skapa juridisk trygghet för fler.

– När omvärlden är skakig är det lätt att fokusera på vad man kan göra här och nu för att få privatekonomin att gå ihop. Många glömmer dock att tänka på de konsekvenser en oförutsedd händelse i livet kan få. Tillsammans med Lexly vill vi skapa ytterligare trygghet för våra kunder, här och nu - och genom hela livet, säger Carina Persson, Verksamhetskoordinator & Affärsutvecklare på LF Göteborg och Bohuslän.

Hos Lexly kommer LF Göteborg och Bohusläns privat- och företagskunder att få hjälp med att identifiera sitt juridiska behov och tillgång till juridisk rådgivning. För den som har behovet finns även möjlighet att skapa juridiska dokument själv via Lexlys digitala verktyg, eller låta en av Lexlys jurister göra jobbet.

– Vårt samarbete med Länsförsäkringar sträcker sig tillbaka till 2012 och det känns fantastiskt att nu få inleda samarbete med ännu ett Länsförsäkringar-bolag som förstår vikten av att jobba nära sina kunder. Tillsammans tryggar vi LF Göteborg och Bohusläns kunder, genom att få fler att förstå hur juridiken påverkar vardagen och genom att erbjuda moderna juridiska tjänster proaktivt, och reaktivt, säger Dennis Lauri, Head of Partnerships på Lexly.

Snabbfakta

När omvärlden är skakig är det lätt att fokusera på vad man kan göra här och nu för att få privatekonomin att gå ihop. Många glömmer dock att tänka på de konsekvenser en oförutsedd händelse i livet kan få. Tillsammans med Lexly vill vi skapa ytterligare trygghet för våra kunder, här och nu - och genom hela livet.
Vårt samarbete med Länsförsäkringar sträcker sig tillbaka till 2012 och det känns fantastiskt att nu få inleda samarbete med ännu ett Länsförsäkringar-bolag som förstår vikten av att jobba nära sina kunder. Tillsammans tryggar vi LF Göteborg och Bohusläns kunder, genom att få fler att förstå hur juridiken påverkar vardagen och genom att erbjuda moderna juridiska tjänster proaktivt, och reaktivt.
Dennis Lauri, Head of Partnerships på Lexly