Länsförsäkringar och Lexly firar 10 år av framgångsrikt samarbete

I ett decennium har Lexly levererat trygga och moderna juridiska lösningar till Länsförsäkringar Stockholms kunder. Det som startade som ett stöd vid separation har med tiden utvecklats till att omfatta juridik i livets alla faser och idag är samarbetet starkare än någonsin.

2012 inledde Länsförsäkringar Stockholm, som första bankpartner, och Lexly sitt samarbete. Samarbetet inleddes då Länsförsäkringar Stockholm såg ett behov hos sina kunder att få enklare hjälp vid separation med att hantera bodelningar. Det hela utvecklades sedan till att inkludera många fler juridiska tjänster kopplade till privatekonomi och boende och idag kan LF Stockholms kunder få hjälp med både proaktiv och reaktiv juridik.

– Vi fick, innan samarbetet inleddes med Lexly, många förfrågningar om hjälp med bodelningsavtal men hade då ingenstans att enkelt lotsa våra kunder. När Lexlys och våra vägar möttes kände vi direkt att vi hade hittat en lösning på det problemet. Idag är vi väldigt stolta att kunna möta våra kunders behov av trygghet genom juridiska tjänster, anpassade utifrån just den livssituation som de befinner sig i, säger Janna Bergman, Chef Försäljning Bank & Fastighetsförmedling på Länsförsäkringar Stockholm.

Samarbetet med Länsförsäkringar Stockholm lade grunden till en lyckad strategi för partnerskap och idag har Lexly ett samarbete med över 80 partners, däribland de flesta aktörerna på bank- och finansmarknaden i Sverige.

– I 10 år har vi haft förmånen att tillgodose Länsförsäkringar Stockholms kundens juridiska behov på ett modernt sätt. De var de första som gav oss förtroendet och tillsammans har vi utvecklat samarbetet utifrån kundens behov och önskningar. Nu ser vi fram emot att få fortsätta detta viktiga samarbete i minst 10 år till, säger Dennis Lauri, Partnership Manager på Lexly.

Snabbfakta

– Vi fick, innan samarbetet inleddes med Lexly, många förfrågningar om hjälp med bodelningsavtal men hade då ingenstans att enkelt lotsa våra kunder. När Lexlys och våra vägar möttes kände vi direkt att vi hade hittat en lösning på det problemet. Idag är vi väldigt stolta att kunna möta våra kunders behov av trygghet genom juridiska tjänster, anpassade utifrån just den livssituation som de befinner sig i.
– I 10 år har vi haft förmånen att tillgodose Länsförsäkringar Stockholms kundens juridiska behov på ett modernt sätt. De var de första som gav oss förtroendet och tillsammans har vi utvecklat samarbetet utifrån kundens behov och önskningar. Nu ser vi fram emot att få fortsätta detta viktiga samarbete i minst 10 år till.
Dennis Lauri, Partnership Manager på Lexly