Lexly expanderar till Västkusten

För att möta den ökade efterfrågan på moderna juridiska tjänster för både privatpersoner och företag på Västkusten öppnar Lexly i januari ett kontor i Göteborgsområdet. Satsningen kommer att ledas av Teresa Doré, affärsjurist på Lexly.

Efter årsskiftet öppnar Lexly, nordens ledande digitala juridiska aktör, sitt första kontor på Västkusten. Med etableringen av det nya kontoret i Mölndals Kvarnby, förstärks möjligheten för privat- och företagskunder i regionen att träffa en jurist fysiskt.

Teresa Doré anslöt till Lexly i mars 2022 och har nära 20 års erfarenhet av affärsjuridik och ledarskap.

– Det är både roligt och utmanande att starta upp en enhet i väst. I Göteborgsområdet finns många människor, entreprenörer och bolag som har ett stort behov av privat- och affärsjuridisk rådgivning vilket vi nu kan bidra med digitalt, såväl som fysiskt, säger Teresa Doré, affärsjurist på Lexly.

Lexly har idag flera starka partners i Göteborgsområdet. Genom en fysisk närvaro i området kan Lexly stärka relationerna med dessa samt skapa ytterligare samarbeten i regionen.

– Lexly har under året förstärkt sin närvaro hos våra befintliga partners i regionen och mottagandet har varit mycket uppskattat. Med ett kontor och kollegor som utgår från Mölndal kommer vi kraftigt kunna öka vår fysiska närvaro i regionen. Vi har flera nya spännande samarbeten på gång och jag ser mycket fram emot att öka den juridiska tryggheten på västkusten tillsammans med våra jurister, säger Dennis Lauri, Head of Partnerships på Lexly.

Snabbfakta

Det är både roligt och utmanande att starta upp en enhet i väst. I Göteborgsområdet finns många människor, entreprenörer och bolag som har ett stort behov av privat- och affärsjuridisk rådgivning vilket vi nu kan bidra med digitalt, såväl som fysiskt.
Teresa Doré, affärsjurist på Lexly
Lexly har under året förstärkt sin närvaro hos våra befintliga partners i regionen och mottagandet har varit mycket uppskattat. Med ett kontor och kollegor som utgår från Mölndal kommer vi kraftigt kunna öka vår fysiska närvaro i regionen. Vi har flera nya spännande samarbeten på gång och jag ser mycket fram emot att öka den juridiska tryggheten på västkusten tillsammans med våra jurister.
Dennis Lauri, Head of Partnerships på Lexly