Lexly lanserar Boot Camp för juridik

Den 10 januari drar Lexly 6 Week Challenge i gång. Utmaningen, med målet att få deltagarna att bli juridiskt trygga, kommer att hållas i en sluten Facebook-grupp där det kommer bjudas på kunskap, pepp och erbjudanden.

– Vi vet att kunskapen kring behovet av juridik hos privatpersoner är väldigt låg, och det är inte direkt ett ämne som gemene man prioriterar att få lära sig mer om. Men vi vet också vilka jobbiga konsekvenser det får när man själv eller familjen inte har koll på hur juridiken påverkar livet och relationerna. Därför vill vi erbjuda juridik på ett enklare och roligare sätt - för allt blir roligare om man gör det tillsammans, säger Linda Ljunggren Syding, jurist på Lexly.

Under 6 veckor kommer deltagarna få inspiration, pepp och guidning kring juridik. Varje vecka börjar med en utmaning och under veckan kommer deltagarna få kunskap, tips och råd med hjälp av livesända webbinar, frågestunder med jurist, artiklar och guider kring hur de ska slutföra uppgiften. Målet är att deltagarna i slutet av utmaningen ska ha en förståelse för hur juridiken påverkar, eller i framtiden kan påverka just deras livssituation och att de ska få viktiga juridiska avtal på plats, i de fall behov finns.

– Vi genomför utmaningen i ett slutet forum då vi vill att deltagarna ska känna sig trygga med att ställa frågor och dela sina tankar kring saker som ofta kan vara känsliga. Målet med det hela är inte att nå så många som möjligt, utan att få de som deltar att gå från insikt till handling. Något som kan bli väldigt värdefullt för varje individ i framtiden, säger Emelie Rude, Brand & PR Manager på Lexly.

Lexly 6 Week Challenge pågår mellan 10 januari och 20 februari 2022. Kampanjen pågår i den slutna Facebook-gruppen “Lexly 6 Week Challenge“ som kan hittas här. Att delta är helt gratis och deltagarna förbinder sig inte till att använda någon av Lexlys tjänster.

Brand & PR Manager
emelie.rude@gmail.com

Lexly grundades 2004 och är Nordens ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster.

Lexly samarbetar med, och integrerar sina tjänster hos, banker, försäkringsbolag och revisionsbyråer. Med huvudkontor i Stockholm finns Lexly även i Helsingfors, Finland och São Paulo, Brasilien.

Vi vet att kunskapen kring behovet av juridik hos privatpersoner är väldigt låg, och det är inte direkt ett ämne som gemene man prioriterar att få lära sig mer om. Men vi vet också vilka jobbiga konsekvenser det får när man själv eller familjen inte har koll på hur juridiken påverkar livet och relationerna. Därför vill vi erbjuda juridik på ett enklare och roligare sätt - för allt blir roligare om man gör det tillsammans.
Linda Ljunggren Syding, jurist på Lexly