Lexly och Handelsbanken inleder samarbete i Norge

Handelsbanken och Lexly har ingått ett samarbete i syfte att erbjuda moderna juridiska tjänster till bankens kunder. Samarbetet ger kunderna tillgång till juridiska avtal och förmåner hos Lexly.

- Vi är stolta över att samarbeta med en av Norges största banker och att kunna erbjuda deras kunder tillgång till juridisk expertis. Sedan 2019 har vi även haft ett mycket bra samarbete i Sverige där vi har hjälpt över 30 000 av Handelsbankens kunder med juridisk rådgivning, säger Nour Younes, Partner Manager på Lexly Norge.

Avtalet med Handelsbanken kommer att ge kunderna tillgång till Lexlys digitala verktyg för dokumentgenerering samt juridisk rådgivning med erfarna advokater. Erbjudandet innehåller bland annat de viktigaste dokumenten såsom samboavtal, framtidsfullmakt, bodelningssavtal vid separationer m.m.

- Vi ska vara bäst på rådgivning och det stärker vårt rådgivningserbjudande ytterligare, säger Elisabeth Tham Vince, chef för produkterbjudande och governance på Handelsbanken Norge.

Erik Nordenborg
Country Manager Norge, Lexly
erik.nordenborg@lexly.com

Lexly grundades 2004 och är Nordens ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster. Lexly samarbetar med, och integrerar sina tjänster hos, banker, försäkringsbolag och revisionsbyråer.

Bolaget har sitt huvudkontor i Sverige, men finns även i Norge, Finland, Danmark och Brasilien och har sedan starten hjälpt över 470 000 privatpersoner och företag med juridisk rådgivning.