Lexly och Roslagens Sparbank inleder samarbete

Med start i december inleder Lexly och Roslagens Sparbank ett nytt samarbete som ger fler privatpersoner och företagare i Roslagen enklare tillgång till moderna juridiska tjänster.

– För våra kunder är trygghet viktigare än någonsin. Därför ligger det helt rätt i tiden att lansera vårt samarbete med Lexly. Genom att kunna erbjuda moderna juridiska tjänster ger vi våra kunder förutsättningar att hantera situationer som kan uppstå i livets alla faser, säger Eva Heidenborg, Privatmarknadschef på Roslagens Sparbank.

Inom samarbetets ramar ges privat- och företagskunder hos Roslagens Sparbank tillgång till juridisk rådgivning och möjlighet att skriva juridiska dokument via Lexlys digitala verktyg eller tillsammans med en av Lexlys jurister. Det kan till exempel handla om att skriva en framtidsfullmakt, hjälp med bodelningsavtal vid en separation eller stöd och rådgivning i en konflikt.

– Vi har sedan tidigare ett nära samarbete med flertalet sparbanker. Att även Roslagens Sparbank nu hoppar på tåget är vi väldigt stolta och glada över. Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att trygga Roslagen och erbjuda juridiska tjänster som utgår ifrån individens, och de lokala företagens, behov, säger Amanda Blomquist, Customer Success Manager på Lexly.

För våra kunder är trygghet viktigare än någonsin. Därför ligger det helt rätt i tiden att lansera vårt samarbete med Lexly. Genom att kunna erbjuda moderna juridiska tjänster ger vi våra kunder förutsättningar att hantera situationer som kan uppstå i livets alla faser.
Eva Heidenborg, Privatmarknadschef på Roslagens Sparbank.
Vi har sedan tidigare ett nära samarbete med flertalet sparbanker. Att även Roslagens Sparbank nu hoppar på tåget är vi väldigt stolta och glada över. Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att trygga Roslagen och erbjuda juridiska tjänster som utgår ifrån individens, och de lokala företagens, behov.
Amanda Blomquist, Customer Success Manager på Lexly.