• Lexly/

Lexly och Webrock Ventures etablerar samarbete och lanserar joint venture i Brasilien

Lexly, Sveriges ledande aktör inom digital juridik, och investeringsbolaget Webrock Ventures tillkännager idag ett joint venture i Brasilien, världens näst största marknad för juridiska tjänster

Med sin avancerade teknik kommer Lexly att erbjuda individer och småföretag en allt-i-ett-lösning för juridisk hjälp, avtal och avtalshantering till Brasiliens 210 miljoner människor och 15 miljoner små och medelstora företag.

”Den brasilianska juridiska marknaden är segmenterad och lider av ålderdomliga affärsmodeller. Marknaden behöver omfamna digitalisering och automatisering för att öka effektiviteten och driva tillväxt, säger Juliana Barbiero, VD för det nya brasilianska företaget.

Magnus Stein, VD för Lexly, tillägger: ”Vi vill fortsätta vårt uppdrag att göra juridiken tillgänglig, begriplig och transparent och baserat på våra studier är Brasilien verkligen en marknad som behöver enklare och mer tillgängliga juridiska tjänster att förlita sig på. ”

Sedan Lexly lanserade sin "law made easy" tjänst i Sverige har företaget hjälpt fler än 250 000 kunder. Alla banker, stora bokföringsföretag och försäkringsbolag har integrerat Lexlys kundfokuserade juridiska service i sitt erbjudande.

”Vi är mycket glada över denna möjlighet att erbjuda ett innovativt sätt för kunderna att få tillgång till juridiska tjänster i en av världens största och snabbast växande digitala ekonomier. Digital juridik, i alla dess former, har nyligen introducerats i Brasilien och digitala lösningar är redo att driva igenom stora förändringar på legal tech marknaden ”, säger Joakim Pops, grundare av Webrock Ventures.

Om Webrock Ventures

Webrock Ventures är ett svensk-brasilianskt investeringsbolag som samarbetar med redan etablerade, framgångsrika teknikföretag i Sverige för att bygga och utveckla ledande, långsiktigt hållbara företag i Brasilien.

För mer information vänligen kontakta:

Juliana Barbiera, VD Lexly Brazil, juliana.barbiero@lexly.com

Joakim Pops, VD Webrock Ventures, joakim@webrockventures.com