Länsförsäkringar åter banken med nöjdast kunder

Report this content

Länsförsäkringar är den bank som privatkunderna är mest nöjda med. Det visar SKI 2014 som offentliggjordes i dag.

– Förbättringen är ett resultat av ett målmedvetet och strategiskt arbete för att komma närmare kunden och skapa bättre kundmöten, både fysiskt och digitalt, säger Ann-Christin Lindahl, bankchef på Länsförsäkringar Bergslagen, ett av gruppens 23 självständiga och lokalt kundägda länsförsäkringsbolag.

Förra årets fjärdeplats i kundnöjdhetsundersökningen SKI blev startskottet till de insatser som åter fört Länsförsäkringar till bästa banken i privatkundernas ögon.

– Tillgängligheten och kompetens är alltmer viktigt. Vi har duktiga medarbetare som kan ge kunderna rätt hjälp. Det gäller också att kunderna kan nå oss i flera olika kanaler. Det räcker inte med att finnas fysiskt på plats utan vi måste ha en bra app och en funktionell webbplats som tillgodoser kundernas ökade behov, säger Ann-Christin Lindahl.

Den lokala närheten är en stor fördel:

– Vi är som kunderna är, och har lätt för att sätta oss in deras problem. Den här utmärkelsen är ett kvitto på det vi redan känner, vi har en fantastisk tillströmning av nya kunder, säger Ann-Christin Lindahl.

Läs hela SKIs undersökning här: http://kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/Bank/SKI_Bank_2014.pdf

För ytterligare information kontakta:
Ann-Christin Lindahl, bankchef, Länsförsäkringar Bergslagen, 073-920 01 61

Anna-Maria Jonuks, kommunikationschef, Länsförsäkringar Bergslagen, 073-920 02 00

Länsförsäkringar Bergslagen är ett av 23 fristående bolag i Länsförsäkringsgruppen. Bolaget är helt kundägt av våra drygt 200.000 kunder. Vi har 15 kontor i Västmanland och Örebro län med närmare 300 medarbetare. Vi erbjuder bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det hänger liksom ihop.