LF Bergslagen försäkrar Mimers hyresgäster

Från och med 15 oktober får Mimers hyresgäster automatiskt en hemförsäkring hos LF Bergslagen när de tecknar ett nytt hyreskontrakt.

Försäkringen kallas ”Mimers hemförsäkring” och är en gruppförsäkring som Mimer tecknat genom LF Bergslagen.

- Vi är verkligen stolta över att kunna erbjuda Mimers hyresgäster en hemförsäkring som gör deras vardag trygg och enkel, säger Lars-Åke Pettersson, avtalsansvarig för Mimersamarbetet på LF Bergslagen.

Nu får Mimers cirka 11 000 hyresgäster erbjudande om att skydda sig själva, sina hem och sina saker mot oväntade händelser med en hemförsäkring. Hyresgästen tecknar sin försäkring via Mimer och betalar den via hyran. Om man önskar teckna tilläggsförsäkringar så går det bra att göra det via LF Bergslagen.

- Genom vårt samarbete gör vi inflytten till det nya boendet tryggare. Vi är två lokala bolag som vill stötta och hjälpa hyresgästerna och det känns otroligt bra att vi kan göra det tillsammans på det här sättet, säger Lars-Åke Pettersson.

Läs mer om försäkringen här: Mimers hemförsäkring

LF Bergslagens avtal med Mimer innehåller även en fastighetsförsäkring för Mimers befintliga fastigheter.

Lars-Åke Pettersson, kundansvarig
Telefon: 021-19 02 85, 073-801 59 03
E-post: lars-ake.pettersson@lfbergslagen.se

Lina Tiger Härnström, kommunikations- och marknadschef
Telefon: 021-19 02 05, 073-920 02 05
E-post: lina.tiger@lfbergslagen.se

Länsförsäkringar Bergslagen är ett av 23 fristående bolag i Länsförsäkringsgruppen. Bolaget är helt kundägt av våra drygt 200.000 kunder. Vi har kontor i Västmanland och Örebro län med närmare 400 medarbetare. Vi erbjuder bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det hänger liksom ihop.

Taggar: