Flyktingar omfattas av hemförsäkringen hos Länsförsäkringar Jämtland

På grund av det tragiska kriget i Ukraina ser vi stora flyktingströmmar till Europa och Sverige. Vi räknar med att många länsbor kommer att låta flyktingar bo i sina hem för att hjälpa till i den svåra situationen. Därför kommer flyktingar inneboende hos våra försäkringskunder också innefattas av det skydd som hemförsäkringen ger.

Hemförsäkringen gäller bland annat för stöld, brand och mycket annat, precis som vanligt men skyddet utökas att gälla även inneboende flyktingar.
– Det är det minsta vi kan göra. Kan vi bidra med lite mer trygghet för både den som flyr och den som hjälper i den här hemska situationen ska vi självklart göra det, säger Tomas Eriksson vd på Länsförsäkringar Jämtland.

Det här ska du göra om du erbjuder du boende
För att försäkringen ska omfatta dem som bor hos dig, så kontaktar du oss genom ett meddelande i appen eller inloggad på lfz.se. Meddela namn på den eller de som ska ingå. Du kan också ringa oss på 063 – 19 33 00. Har du frågor eller funderingar hör gärna av dig på samma sätt!