Länsförsäkringar Jämtlands kundservice, en av Sveriges bästa

För andra året i rad är Länsförsäkringar Jämtland i den absoluta toppen när det gäller kundservice. I den årliga mätningen från Brilliant Future, som mäter kundnöjdheten hos ett stort antal företag och organisationer, hamnar Länsförsäkringar Jämtland återigen bland de allra bästa.

Med liten marginal kom Länsförsäkringar Jämtland på plats två när det gäller kundservice inom försäkring. Förra året kom kundservicegruppen på första plats. En plats som nu gick till LF Kronoberg.
– Först vill vi gratulera våra länsförsäkringskollegor i Kronoberg, de har gjort ett fantastiskt jobb!  Men jag är också väldigt stolt över vår topplacering. Det är riktigt starkt och en stor bedrift att ligga så högt två år i rad, säger Peter Korhonen gruppchef på Länsförsäkringar Jämtland.

Mätningen från Brilliant Future bygger på 2,3 miljoner svar från kundundersökningar i flera branscher och drygt 5000 svar från Länsförsäkringar Jämtlands kunder.  De sista två åren har lokala länsförsäkringsbolag varit i majoritet bland de företag som hamnat i topp i kategorin försäkring.
– Det finns en styrka och ett stort engagemang hos oss som är både kundägda och jobbar på en lokal marknad. Vi får en speciell relation till våra kunder och man kan faktiskt säga att vi hör ihop, det tror jag man känner i mötet med oss, säger Peter Korhonen.

Att vara ett kundägt och lokalt företag genomsyrar all verksamhet hos Länsförsäkringar Jämtland. Det finns både möjlighet och starka incitament att jobba tillsammans med utvecklingen av den plats man verkar på och delar med kunderna. Förra året delade Länsförsäkringar Jämtland ut 100 miljoner kronor i återbäring och gjorde stora satsningar för barn och unga. Det kundägda och lokala är enligt Peter Korhonen långt ifrån det enda som gör en bra kundservice.
– Vi har en grupp som jobbar stenhårt med att vara lyhörda och utveckla mötet med våra kunder. Vår kundägda bolagsform ger goda förutsättningar men det är mycket hårt arbete bakom det här otroligt fina resultatet, säger Peter Korhonen.

Peter Korhonen, gruppchef på Länsförsäkringar Jämtland
peter.korhonen@lfz.se