Tre kvällar med allsång, artister och musik

Safoura Safavi, Kingen, Per Wiklander, Lovisa Holten, Sistersong (tidigare Chattanooga)  är några av de artister som gästar ”Allsång för alla” i Järpen, Krokom och Myrviken. Med är också några av länets mest bejublade körer. Kvällarna är helt kostnadsfria och alla är välkomna!

Allsång för alla är nygammal nyhet. Under flera år genomfördes Länets allsång i samband med val till LF Jämtlands fullmäktige. I år väljs kundrepresentanter för Berg, Krokom och Åre kommun och i samband med det blir det också musik och allsång.
–  För oss är det ett sätt att stötta kulturen, skapa glädje och stärka relationen till våra länsbor men också för att väcka intresse för vår bolagsform. Vi är ett ömsesidigt företag, vilket betyder att vi ägs av våra kunder. Då behöver vi också våra kunders engagemang, säger Karin Mattsson styrelseordförande för LF Jämtland.

Kingen från Sveg är kanske den mest välkända av de många artisterna men samtliga har en starkt lokal koppling. Rödökören, Näskottskören, Ovikens manskör och Oviksfjellorna står för körinslagen och allsången leds av musikalartisten Marit Eriksson från Ås.

Varje kväll har också ett inslag från yngre kulturutövare. Bland annat dansgruppen Mad Crew från Åre.

Allsång för alla äger rum 5, 6 och 8 november och platser bokas på www.lfz.se/allsang

Program 5 november i Järpen
Plats: Röjsmohallen
Sistersong (tidigare Chattanooga)
Saga Wiklander
Undersåkerskören

Program 6 november i Krokom
Plats: Krokomshallen
Mats Hurtig
Lovisa Holten
Näskottskören
Rödökören

Program 8 november i Myrviken
Plats: Mötesplats Oviken
Anders Larsson
Johannes Saur
Ovikens manskör
Oviksfjellorna

Fakta Allsång för alla
Allsång för alla är fortsättningen på Länets allsång som arrangerades mellan 2014 och 2017. Kvällarna sker i samband med val till LF Jämtlands fullmäktige och är en del av En magisk höst. Veckan innan arrangeras 176 kostnadsfria aktiviteter för barn och unga i Jämtland och Härjedalen tillsammans med länets kommuner och föreningar.

LF Jämtland är ett lokalt bank- och försäkringsbolag. Vi är också kundägda. Det innebär att våra förpliktelser i första hand är mot alla fantastiska människor som bor i Jämtland och Härjedalen men också skogen, fjällen och staden. Vår livsmiljö. Med de andra länsbolagen äger vi Länsförsäkringar AB och delar kända varumärken som Agria, Wasa Kredit och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Tillsammans hjälper vi våra kunder med allt inom bank, försäkring och pension.