Breddidrottspriset - för hälsa och gemenskap

Den 1 oktober går starten för Breddidrottspriset, ett lokalt initiativ av Länsförsäkringar Östgöta för att främja folkhälsan. Alla idrottsföreningar i Östergötland är välkomna att delta i tävlingen, där vinnaren får 20 000 kronor till sin förening.

– Detta är fjärde året i rad som vi genomför Breddidrottspriset. Syftet är att främja breddidrotten. Vi engagerar oss för att ungdomar ska röra på sig, men också för att idrotten ger dem tillgång till positiv gemenskap och aktivitet, säger Pia Carlgren, kommunikationschef på Länsförsäkringar Östgöta.

Förra året växte deltagandet i Breddidrottspriset kraftigt från 100 till 170 östgötska idrottsföreningar. I år kan deltagarna tävla via Facebook, tävlingssidan www.LF.se/breddidrott samt tagga bilder via Instagram. Föreningarna får också hjälp med att på sin egen hemsida lyfta fram att man deltar i tävlingen.

Priset delas ut på Topp 100 Idrottsgalan i Linköping och vinnaren får ett presentkort på 20 000 kronor till sin förening. Dessförinnan utses tre finalister av en jury bestående av representanter för Länsförsäkringar Östgöta och Topp 100-styrelsen.

Pia Carlgren, kommunikationschef Länsförsäkringar Östgöta

Tel: 0701-43 67 47, e-post; pia.carlgren@LFostgota.se

Lisa Nyholm, projektledare Breddidrottspriset Länsförsäkringar Östgöta

Tel: 013-29 05 11, e-post; lisa.nyholm@LFostgota.se

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår vision är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland.

Bolaget försäkrar ca 56 % av alla hushåll i Östergötland, 52 % av alla bilar och 52 % av alla företag. Vi har 26 % av marknaden för privata livförsäkringar och 29 % av tjänstepensionerna. Bankens affärsvolym var vid årsskiftet va ca 17 miljarder kronor. Antalet kunder i bolaget uppgår totalt till ca 210 000. Antalet anställda är ca 320. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Vi har ett av landets starkaste varumärken och det enda inom den finansiella sektorn som konsumenterna placerar topp 15 på anseendebarometern.