De får ta emot julgåva för trygghetsskapande initiativ i Östergötland

För att sprida julglädje och skapa trygghet i Östergötland delar Länsförsäkringar Östgöta, för sjunde året i rad, ut julgåvor. I år till ett värde av 135 000 kronor. Mottagarna är sju olika initiativ i länet, som på olika sätt ska bidra till trygghet och inkludering för östgötar.

-Vi vill bidra till östgötarnas trygghet på flera sätt. Dels genom att hjälpa människor med sin privat- och företagsekonomi, men även genom att stötta initiativ som gör tillvaron bättre och tryggare på andra sätt. Därför ger vi även i år julgåvor till initiativ och hjälporganisationer, säger Tommy Eklöf, hållbarhetschef på Länsförsäkringar Östgöta.

Flera hjälporganisationer i Östergötland vittnar om att behovet av stöd är stort. Enligt Linköpings Stadsmission lever mer än 20 000 barn i Östergötland i familjer som varje dag kämpar med ekonomisk utsatthet. 2021 års julgåva är därför extra välkommen. I år fördelas den på sju mottagare som finns på flera orter i länet.

Mottagarna är initiativ som ger östgötar ett tillskott av hygienartiklar, mat och julklappar. Men även fotbollsmål till ungdomarna i Kisa och VR-headset till kulturverksamhet för unga i Åtvidaberg är mottagare av Länsförsäkringar Östgötas Julgåva 2021.

Det är medarbetare på Länsförsäkringar Östgötas olika lokalkontor, som ända sedan 2014, har utsett vad bolaget ska stötta och ge Julgåvan till. Det är också medarbetarna från de olika kontoren som lämnat över Julgåvan till mottagarna.

-Vi finns runtom i länet med både kontor och medarbetare och ser de många fina initiativ och insatser som görs för att bidra till trygghet på olika sätt. De förtjänar både julgåvan och uppmärksamhet för sitt fantastiska engagemang, säger Tommy Eklöf.

Mottagare av Länsförsäkringar Östgötas Julgåva 2021:

• Julänglarna i Valdemarsvik
  • En jul för alla 2021, Norrköping
  • Julhjälpen Mjölby med omnejd
  • Julänglar i Motala
  • Julhjälpen i Linköping
  • Ungdomarna i Kisa
  • 1357 Ung Kultur i Åtvidaberg

För ytterligare information, kontakta:

Tommy Eklöf, hållbarhetschefLänsförsäkringar Östgöta
Tel: 013-29 06 61, tommy.eklof@LFostgota.se

Anna Runesson, pressansvarig, Länsförsäkringar Östgöta
070-303 74 62, anna.runesson@LFostgota.se

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som erbjuder privatpersoner och företag en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag.

Snabbfakta

För att sprida julglädje och skapa trygghet i Östergötland delar Länsförsäkringar Östgöta, för sjunde året i rad, ut julgåvor. I år till ett värde av 135 000 kronor. Mottagarna är sju olika initiativ i länet, som på olika sätt ska bidra till trygghet och inkludering för östgötar.

- Vi vill bidra till östgötarnas trygghet på flera sätt. Dels genom att hjälpa människor med sin privat- och företagsekonomi, men även genom att stötta initiativ som gör tillvaron bättre och tryggare på andra sätt. Därför ger vi även i år julgåvor till initiativ och hjälporganisationer.
Tommy Eklöf, hållbarhetschef på Länsförsäkringar Östgöta
Julänglarna i Valdemarsvik arbetar i första hand med att förmedla julklappar till barn, där familjen inte har möjlighet att köpa det. Men i samband med ansökningarna har vi fått många frågor om bidrag till mat. Därför kommer Julgåvan från Länsförsäkringar Östgöta att gå till presentkort som gäller på orten och kan användas i bland annat i mataffärer. Vi hoppas att både julklappar och julmat ska bidra till glädje och trygghet och att ingen behöver ha en klump i magen när julen närmar sig.
Pernilla Malmström, en av eldsjälarna i Julänglar i Valdemarsvik.