Länsförsäkringar erbjuder ny tjänst med Wrapp

Från och med den 1 februari erbjuds alla kunder med bankkort privat på Länsförsäkringar möjligheten att koppla sina kort till mobilappen Wrapp. Detta tack vare ett samarbete mellan de båda bolagen och att Länsförsäkringar sedan tidigare köpt in sig i bolaget.

Wrapp fungerar så att när du utnyttjat ett erbjudande vid ett köp får du ett kvitto i appen som visar summan du kommer att få tillbaka. Du har pengarna insatta på kontot inom tre till fem bankdagar.

– Jag är säker på att många av våra kunder kommer att tycka att den här tjänsten är relevant för dem. När de kopplar sina kort till appen kommer de att få tillgång till en mängd olika erbjudanden från butiker de gillar, säger Sven Eggefalk, vd på Länsförsäkringar Östgöta.

Länsförsäkringar Bank investerade i Wrapp innan jul och har en ägarandel i bolaget.

– Genom ett närmare samarbete med Wrapp skapar vi ett större mervärde för våra kunder och säkerställer att de får relevanta och attraktiva erbjudanden, avslutar Sven Eggefalk.

Läs mer om Wrapp:

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som personligt och enkelt erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland.

Bolaget försäkrar ca 59 % av alla hushåll i Östergötland, 52 % av alla bilar och 51 % av alla företag samt har 24 % av marknaden för privata livförsäkringar och 28 % beträffande tjänstepensioner. Bankens affärsvolym var vid årsskiftet ca 23 miljarder kronor. Antalet kunder i bolaget uppgår totalt till ca 222 000. Antalet anställda är ca 330. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB.