Länsförsäkringar Östgöta invigde nytt citykontor i Norrköping

Som en del av en mer övergripande satsning på Norrköping flyttar Länsförsäkringar Östgöta sitt citykontor till det moderna Magnentus Tower på Hospitalsgatan 3. Vid invigningen av de nya lokalerna idag berättade vd Sven Eggefalk varför det är en självklarhet för bolaget att vara en del i Norrköpings tillväxt och expansion.

– Som lokalt kundägda är det viktigt att vi är nära och tillgängliga för våra kunder. Med varannan östgöte som kund vill vi självklart vara en del i Norrköpings tillväxt, berättar Sven Eggefalk, vd för Länsförsäkringar Östgöta. Öppningen av vårt nya kontor markerar starten på en långsiktig satsning på Norrköping.

Länsförsäkringar Östgöta är den första hyresgästen i Magnentus Tower och bolaget har kontor på cirka 1 600 kvadratmeter i huset, fördelat på tre plan. Det nya kontoret har rymliga och lättillgängliga kundmötesplatser i gatuplan. Precis som innan erbjuds kunderna en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Kontorsmiljön är modern och funktionell och präglas av ett genomgående hållbarhetstänk.

– Kontoret möter de krav vi ställer på en modern kundmötesplats och en attraktiv arbetsmiljö, samtidigt som det harmonierar med vårt varumärke och de värden vi står för, fortsätter Sven Eggefalk. Vi är en långsiktig aktör som alltid har tagit ett samhällsansvar och värdesätter därför husets hållbara profil.

Invigningen idag inleddes med att personalen på Länsförsäkringar Östgöta tog sina flyttlådor och lämnade det gamla kontoret på Hantverkaregatan 49, för att sedan gå i gemensam kortege till de nya lokalerna i Magnentus Tower på Hospitalsgatan 3. Efter invigningstalet bjöds alla gäster på glass.

Sven Eggefalk, vd, Länsförsäkringar Östgöta, telefon 0702-40 47 04, e-post; sven.eggefalk@lfostgota.se

Helena Lövgren, pressansvarig, Länsförsäkringar Östgöta

Tel: 0702-49 31 58, e-post: helena.lovgren@LFostgota.se

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som personligt och enkelt erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Bolaget försäkrar ca 59 % av alla hushåll i Östergötland, 52 % av alla bilar och 51 % av alla företag samt har 24 % av marknaden för privata livförsäkringar och 28 % beträffande tjänstepensioner. Antalet kunder i bolaget uppgår totalt till ca 228 000. Antalet anställda är ca 330. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB.