Länsförsäkringar Östgötas vd väljer att gå i pension

Vd:n för Länsförsäkringar Östgöta, Stefan Nyrinder, väljer att gå i pension till sommaren 2023

- Det är fantastiskt att få leda ett bolag med så dedikerat kundfokus, säger Stefan Nyrinder. Dessutom tillsammans med otroligt kunniga medarbetare. Men nu har jag ändå kommit fram till att det är ett bra tillfälle att lämna över stafettpinnen.

Stefan Nyrinder tillträdde som vd 2018. Sedan dess har Länsförsäkringar Östgöta haft framgångsrika år med förbättrad lönsamhet, fortsatt hög kundnöjdhet och nya satsningar som ska bidra till trygghet för östgötarna.

- Vi befinner oss i en intensiv och kraftfull utvecklingsfas för att kunna erbjuda framtidsorienterade lösningar för våra kunder, säger Stefan Nyrinder. Jag har ett mycket bra och nära samarbete med styrelsen och stafettpinnen som jag lämnar över under nästa år innehåller vår fortsatta strävan att skapa trygghet och möjligheter i vårt län.

- Stefan är en skicklig och uppskattad vd och person, säger Lena Ek, styrelseordförande i Länsförsäkringar Östgöta. Tillsammans har vi etablerat en gedigen och kundfokuserad strategi som ska ta oss in i framtiden och det känns verkligen tråkigt att han slutar. Nu inleder vi inom kort en rekryteringsprocess och under tiden fortsätter Stefan att leda bolaget.

Stefan Nyrinder kommer att arbeta kvar på sin nuvarande position fram till sommaren 2023. Rekryteringen av en ny vd kommer att starta omgående.

För mer information, kontakta gärna:
Stefan Nyrinder, vd Länsförsäkringar Östgöta. Tel. 070-586 84 14
Marie Lorentzon, pressansvarig Länsförsäkringar Östgöta. Tel. 070-167 84 80

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som erbjuder privatpersoner och företag en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Under 2022 har vi betalat ut 300 miljoner i återbäring till våra sakförsäkringskunder. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag.