Ny bankchef till Länsförsäkringar Östgöta

Länsförsäkringar Östgöta förstärker företagsledningen med Filip Apelstav, ny bankchef.

Filip Apelstav kommer närmast från tjänsten som kontorschef på Nordeas företagskontor i Norrköping med ansvar för marknaderna Östergötland och Gotland. Han har tidigare bland annat haft befattningar som privatmarknadschef och kontorschef för ett privatkontor inom Nordea.

– Det känns inspirerande och spännande att komma till det kundägda Länsförsäkringar Östgöta, som har en stark position i regionen, säger Filip Apelstav. Här finns en aktiv värdegrund och ett stort engagemang för både kunder och samhället. Det finns även en potential och ambition att växa med nya affärer.

Filip är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg, där han är uppvuxen. Han har dessutom en bakgrund som professionell fotbollsspelare och flera år i IFK Norrköping.

– Jag är mycket nöjd med vår rekrytering av Filip, en riktig Norrköpingsprofil, för tjänsten som bankchef på Länsförsäkringar Östgöta. Som lokalt kundägt bolag måste vi kunna svara upp mot kundernas fortsatta förväntningar på hög tillgänglighet liksom på trygga och smarta lösningar. Filips gedigna erfarenhet från branschen och av kundnära verksamhet är mycket värdefull för oss och vår utveckling framåt. Vi hälsar honom varmt välkommen, säger Sven Eggefalk, vd på Länsförsäkringar Östgöta.

Sven Eggefalk, vd, Länsförsäkringar Östgöta, tel: 0702-40 47 04, e-post: sven.eggefalk@lfostgota.se

Helena Lövgren, pressansvarig, Länsförsäkringar Östgöta, tel: 0702-49 31 58, e-post: helena.lovgren@LFostgota.se

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som personligt och enkelt erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Bolaget försäkrar ca 59 % av alla hushåll i Östergötland, 52 % av alla bilar och 51 % av alla företag samt har 24 % av marknaden för privata livförsäkringar och 28 % beträffande tjänstepensioner. Antalet kunder i bolaget uppgår totalt till ca 228 000. Antalet anställda är ca 320. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB.