Ny företagmarknadschef till Länsförsäkringar Östgöta

Länsförsäkringar Östgöta förstärker sin ledning inom banken med Erik Hagström, ny företags- och lantbruksmarknadschef.

Erik kommer närmast från tjänsten som ekonomichef i Vadstena kommun. Han har från tiden innan dess lång erfarenhet av att arbeta med företagsaffären inom bank med ett förflutet inom Nordea, där han var ansvarig mot stora företag och organisationer i Östergötland, Södermanland och Gotland. Dessförinnan arbetade han som ekonomichef på ett IT-företag.

– Det känns spännande att komma till ett samhällsengagerat bolag som ägs av kunderna och som har en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling, säger Erik Hagström. Länsförsäkringar Östgöta har en stark position i regionen och potential att bli en ännu större aktör på just företagsmarknaden.

– Det känns mycket bra att ha knutit Erik till oss för tjänsten som företagsmarknadschef på Länsförsäkringar Östgöta. Som lokalt kundägt bolag måste vi kunna svara upp mot kundernas förväntningar på oss och erbjuda den bästa kundupplevelsen. Vi vill med den ambitionen även växa med fler företags- och lantbrukskunder. Erik som person och med sina tidigare erfarenheter kommer vara mycket värdefull för oss på denna resa och vi hälsar honom varmt välkommen, säger Filip Apelstav, bankchef på Länsförsäkringar Östgöta.

Filip Apelstav, bankchef, Länsförsäkringar Östgöta, tel: 076-140 42 33, filip.apelstav@LFostgota.se

Helena Lövgren, pressansvarig, Länsförsäkringar Östgöta, tel: 0702-49 31 58, helena.lovgren@LFostgota.se

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som personligt och enkelt erbjuder privatpersoner och företag tjänster med en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som tillsammans utgör Länsförsäkringar. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB

Snabbfakta

Det känns mycket bra att ha knutit Erik till oss för tjänsten som företagsmarknadschef på Länsförsäkringar Östgöta. Som lokalt kundägt bolag måste vi kunna svara upp mot kundernas förväntningar på oss och erbjuda den bästa kundupplevelsen. Vi vill med den ambitionen även växa med fler företags- och lantbrukskunder. Erik som person och med sina tidigare erfarenheter kommer vara mycket värdefull för oss på denna resa och vi hälsar honom varmt välkommen.
Filip Apelstav, bankchef på Länsförsäkringar Östgöta