Ny Racerunning-cykel för barn till Linköpings Parasportförening

Sedan en knapp vecka tillbaka finns nu en ny Racerunning-cykel hos Linköpings Parasportförening. Det är en specialbyggd trehjuling utan pedaler som används för att gå och springa och som ger extra stöd för balansen. Den nya Racerunning-cykeln är avsedd för barn upp till cirka åtta år och sponsras av Länsförsäkringar Östgöta.

Den nya Racerunning-cykeln (Racerunnern) blir den första som kan användas av barn, då föreningens övriga är av större modell för äldre barn och ungdomar samt vuxna.

-Vi är oerhört glada för att nu även kunna erbjuda barn att gå och springa med hjälp av Racerunning-cykeln. Tack vare sponsringssamarbetet med Länsförsäkringar Östgöta har vi kunnat göra det möjligt, säger Agneta Lidman, Föreningsutvecklare på Linköpings Parasportförening.

Tidigare i vintras sponsrade Länsförsäkringar Östgöta tillsammans med RF SISU Östergötland Asbyalpina i Ydre med en Biski, vilket även det var en satsning på att fler östgötar ska ges möjligheter till att idrotta. Biskin gör det möjligt för personer med funktionsvariation att åka skidor.

-Vi vill att alla östgötar ska känna sig inkluderade och kunna utöva sina idrotter under säkra och trygga former. Det känns extra bra att bidra till Linköpings Parasportförenings verksamhet och även kunna erbjuda barn att testa, för att kanske väcka intresset tidigare, säger Ewa Lindholtz, sponsringsansvarig på Länsförsäkringar Östgöta.

-Att fler barn och unga kan träna istället för att sitta bredvid och se på när deras jämnåriga idrottar är värdefullt och vi tror att det kommer finnas ett stort intresse, säger Charlotta Mård, aktiv i föreningen och mamma till Julius, som är aktiv Racerunnier-utövare i Linköpings Parasportförening.

Se/Ladda ner film med Julius och Charlotta Mård, Linköpings Parasportförening här:

För mer information, kontakta:

Anna Runesson
Pressansvarig, Länsförsäkringar Östgöta
070-303 74 62, anna.runesson@LFostgota.se

Charlotta Mård
Linköpings Parasportförening,
0733-52 58 21

Länsförsäkringar Östgöta är ett lokalt kundägt bolag som erbjuder privatpersoner och företag en helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Visionen är att tillsammans med kunder, ägare, anställda och samarbetspartners skapa trygghet och möjligheter i Östergötland. Länsförsäkringar Östgöta är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag.

Vi vill att alla östgötar ska känna sig inkluderade och kunna utöva sina idrotter under säkra och trygga former. Det känns extra bra att bidra till Linköpings Parasportförenings verksamhet och även kunna erbjuda barn att testa, för att kanske väcka intresset tidigare.
Ewa Lindholtz, sponsringsansvarig på Länsförsäkringar Östgöta.
Att fler barn och unga kan träna istället för att sitta bredvid och se på när deras jämnåriga idrottar är värdefullt och vi tror att det kommer finnas ett stort intresse, säger Charlotta Mård, aktiv i föreningen och mamma till Julius, som är aktiv Racerunnierl-utövare i Linköpings Parasportförening.
Charlotta Mård, Linköpings Parasportförening
Vi är oerhört glada för att nu även kunna erbjuda barn att gå och springa med hjälp av Racerunning-cykeln. Tack vare sponsringssamarbetet med Länsförsäkringar Östgöta har vi kunnat göra det möjligt.
Agneta Lidman, Föreningsutvecklare, Linköpings Parasportförening