Ny vd för Länsförsäkringar Östgöta

Styrelsen har utsett Stefan Nyrinder till ny vd för Länsförsäkringar Östgöta.

Stefan Nyrinder har många års erfarenhet från den svenska och europeiska bank- och finansbranschen i ledande befattningar, som bland annat marknadschef i SEB och vd för Ikano Bank AB. Han har arbetat med utveckling av kundrelationer, varumärkesstrategier och försäljning. Stefan har god förståelse för såväl riskarbete som digitaliseringens betydelse för branschen. Tillträdet som vd blir den 6 augusti, då Stefan och familjen också flyttar till Linköping.

– Jag är mycket nöjd med vår rekrytering av Stefan som ny vd för Länsförsäkringar Östgöta, säger Peter Lindgren, styrelseordförande i Länsförsäkringar Östgöta. Som lokalt kundägt bolag vill vi skapa trygghet i vardagen för våra kunder i Östergötland. Stefans goda ledarskap och gedigna erfarenhet kommer att kunna ta oss till nästa nivå för att skapa den bästa kundupplevelsen. Vi hälsar honom varmt välkommen.

– Jag är både entusiastisk och stolt men känner också respekt för förtroendet jag får som vd för Länsförsäkringar Östgöta.  Bolaget växer, är lönsamt och har bland den högsta kundnöjdheten i Sverige. Det ska bli fantastiskt spännande att tillsammans med alla medarbetare, nära kunder och den lokala marknaden få fortsätta jobbet med att skapa trygghet för östgötarna.

Född: 1959 i Linköping
Familj: Gift med Ingela och har två vuxna söner
Bor idag: Malmö
Intressen: Skärgård, segling och musik