Alla ska komma närmare Rallyt

Snart är Rallyfesten igång och även i år satsar Länsförsäkringar Västerbotten på en specialbyggd läktare för personer med en funktionsvariation. Läktaren ligger precis vid målgången på Red Barn Arena.

- För oss är det självklart att vara en del av Rally-VM, som är ett viktigt – och roligt! – eventinslag i Umeå och Västerbotten, säger Göran Karmehag, vd på Länsförsäkringar Västerbotten. Göran fortsätter: - Men det ska vara tillgängligt för alla, varför vi för andra året i rad erbjuder en specialbyggd läktare för personer med en funktionsvariation att komma närmare rallyt.

Läktaren ligger vid målgången av Red Barn Arena och ligger nära parkeringsytor för funktionsnedsatta. I anslutning till läktaren finns också Länsförsäkringars uppvärmda tält, dit alla är välkomna att värma sig en stund, kolla på livestreamad rally och kanske dricka en kopp varm choklad.

- Vi har under många år samarbetat med Parasportförbundet i Västerbotten, och även andra föreningar och organisationer som verkar för att erbjuda aktiviteter till personer med funktionsvariationer. För oss är det självklart att göra vår aktivitet på Rally-VM tillgängligt för alla, säger Martin Svensson, hållbarhetssamordnare på Länsförsäkringar Västerbotten.

Läktaren är ett reslutat av samarbetet mellan Länsförsäkringar Västerbotten och arrangörerna bakom Rally-VM. Tillsammans vill de erbjuda en möjlighet för alla att ta del av arrangemanget - och särskilt en grupp som inte alltid prioriteras vid den här typen av större event.

För ytterligare information, kontakta:

Göran Karmehag, vd Länsförsäkringar Västerbotten, 070-587 92 05
Martin Svensson, hållbarhetssamordnare, Länsförsäkringar Västerbotten, 070-554 91 39