Länsförsäkringar Västerbotten stänger kundmottagningarna tillfälligt

På grund av den ökade smittspridningen samt mot bakgrund av de nya lokala restriktioner som införts i länet, har Länsförsäkringar Västerbotten beslutat att stänga samtliga kundmottagningar i länet. Kundmottagningarna i Umeå, Lycksele och Skellefteå kommer att vara stängda till och med den 8 december, i första hand. Kunderna får under denna period hjälp med sina ärenden via telefon, mejl, onlinemöten och övriga digitala kanaler.

- Det är givetvis tråkigt att vi tillfälligt stänger våra kundmottagningar, men vi hoppas och tror att våra kunder har förståelse för detta. Vi finns fortsatt tillgängliga via telefon, e-post och övriga digitala kanaler, säger Marcus Sandström, chef för verksamhetsservice vid Länsförsäkringar Västerbotten i en kommentar.

Bolagets medarbetare har i stor utsträckning arbetat hemifrån sedan mitten av mars, i syfte att begränsa smittspridningen. Detta fortsätter under hösten och vintern.

- I stort sett samtliga medarbetare, med undantag för en grundbemanning inom banken, arbetar idag på distans. Med dagens teknik går det mesta att lösa, men visst är det en utmaning att vara uppmärksam på de psykosociala aspekterna av distansarbete. Men nu är det skarpare läge än någonsin, och vi får helt enkelt klara av det, tillsammans, säger Marcus Sandström.

För mer information, kontakta Marcus Sandström på 070-551 90 83 eller vd Göran Karmehag på 070-587 92 05.