Nye vd:n tillträder

Report this content

Länsförsäkringar Västerbottens nye vd Göran Karmehag tillträder sin tjänst den 1 september. Göran Karmehag har tidigare varit marknadschef hos Länsförsäkringar och ansvarig för bolagets försäkringsaffär.

- Jag är otroligt glad och tacksam över förtroendet att vara med och leda och utveckla Länsförsäkringar Västerbotten. Som vd för ett lokalt och kundägt företag tycker jag att det är viktigt att fortsätta värna om det personliga kundmötet, och samtidigt kunna erbjuda våra kunder de bästa digitala tjänsterna. Hela vår bransch står inför en enorm digital transformation, säger Göran Karmehag.

Om Länsförsäkringar Västerbotten:

Länsförsäkringar Västerbotten är ett av länets allra äldsta företag, grundat redan år 1855 – då som Västerbottens läns brandstodsbolag. Idag sysselsätter företaget nära 200 medarbetare på tre kontor i länet. Företaget omsatte 804 Mkr under verksamhetsåret 2017 och har drygt 140 000 kunder i länet.

– Hos oss är försäkringstagaren både kund och ägare. Vi ägs av våra kunder och har alltså inga externa aktieägare med vinstkrav. Vi låter eventuellt överskott gå tillbaka till våra kunder i form av lägre premier och förmånliga erbjudanden, förklarar Göran Karmehag.

Göran efterträder bolagets tidigare vd Göran Spetz, som nu går i pension.

För ytterligare information, kontakta;

Göran Karmehag, vd Länsförsäkringar Västerbotten, 070-587 92 05

Närhet skapar trygghet. Länsförsäkringar Västerbotten är ett lokalt och kundägt bolag med Västerbotten som enda marknad. Vår filosofi är enkel – vi ägs av våra kunder och vi vill finnas nära dem och förstå deras behov. Vi erbjuder ekonomisk service med tjänster kring bank, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Våra kontor finns i Umeå, Skellefteå och Lycksele, vi har 140 000 kunder och nära 200 medarbetare. Tillsammans med våra kollegor i de övriga 22 länsförsäkringsbolagen bildar vi en rikstäckande bolagsgrupp med ett av Sveriges starkaste varumärken.