Ny säljchef på LG Air Conditioning vill ha nöjdaste kunderna

Report this content

LG Air Conditioning och Energy Solutions siktar på att dubblera sin marknad för värmepumpar i Norden, med nya satsningar och produkter. Ny nordisk försäljningschef är Ed Wilkes, som har lagt sin strategi:

– Hållbarhet i produkter, affärer och support – det ska ge oss de nöjdaste kunderna och en starkare marknadsposition, förklarar Ed Wilkes.

Ed Wilkes rekryterades nyligen till LG Air Conditioning med sju års erfarenhet från värmepumps- och energibranschen bakom sig. Han har bland annat haft olika ledningspositioner för Siemens Building Automation på deras huvudkontor i Schweiz och varit Country Manager för Panasonic Air Conditioning i Norden och Baltikum.

Nu ska han leda arbetet med att lyfta försäljningen på den nordiska marknaden för ett av världens ledande värmepumpsföretag. Med nordiska kvalitetsvärmepumpar för både konsumenter och industri, som fått utmärkelser för bästa energieffektivitet och lägsta ljudnivå på marknaden, ska Wilkes nu öka bolagets fokus på den nordiska marknaden.

– Nyckeln till framgång är givetvis att våra kunder nöjda, det är nummer ett. Men vägen dit går genom att skapa en hållbar strategi i allt vi gör. Vi minimerar vår miljöpåverkan och energikonsumtion i produktion och produkter och vi ska bli mer hållbara och långsiktiga i våra kundrelationer och support, säger Ed Wilkes, som tillägger att tillväxten ska ske genom företagets partners i Norden.

Förutom att LG:s värmepumpar är kända som en av marknadens bästa och mest tåliga för det nordiska klimatet, har företaget också gjort sig känt för att lyssna på sina kunders synpunkter. Återkoppling av erfarenheter från marknaden går direkt till bolagets avdelning för forskning och utveckling där man utnyttjar erfarenheterna för snabb produktutveckling.

– 2017 kommer att bli ett spännande år med lansering av flera banbrytande produkter för såväl bostadsmarknaden som den professionella marknaden. Vi kommer att presentera helt nya kyl- och ventilationsaggregatlösningar, vår senaste branschledande VRF-lösning Multi V 5 – samt en marknadsledande A +++ värmepump. Alla dessa produkter kommer att finnas tillgängliga i hela Norden under 2017, säger Ed Wilkes.

En annan nyhet vid sidan av nya generationer värmepumpar är ett helt nytt LG Aircon B2B Academy, där bolagets kommersiella kunder får utbildning i ett nybyggt hitech-center vid företaget huvudkontor i Kista, som kommer att invigas i början av 2017.

För mer information, kontakta:

Lars-Ola Nordqvist, Pressansvarig för LG Air Conditioning och Energy Solutions Nordic

lars@comvision.se, +46 70 - 689 11 20

Om LG Air Conditioning och Energy Solutions:

LG Air Conditioning och Energy Solutions erbjuder ett brett sortiment av kraftfulla värmepumpar för ett bekvämt inomhusklimat. LG:s värmepumpar är byggda och testade för att passa det nordiska klimatet. http://lgvarme.se/

Taggar: