Klara rötmånaden med LG:s nya smarta kyl/frys

Klara rötmånaden med LG:s nya smarta kyl/frys Inställd grillkväll på grund av regn. Funderar du på om köttet klarar ännu ett dygn i kylen? Med den s k Mirakelzonen i LG Electronics snygga och smarta kyl/frys slipper du det problemet. Mirakelzonen är en box i kylskåpsdelen där temperaturen kan ställas in separat på -1, +2 eller +4 grader. Där kan man sedan placera känsligare livsmedel som behöver lite mer kyla, t ex kött och fisk, för en längre hållbarhet. I LG:s nya Side-by-side modeller, som kompletterar det befintliga utbudet, finns även ett dörrkylningssystem där kall luft strömmar in bakifrån och från sidan. På så vis uppnås en jämn temperatur i hela kylen, inklusive dörren. Det gör att maten kyls snabbare med minskad bakterietillväxt som följd - något som är extra viktigt på sommaren när maten ofta stått framme länge. När det börjar bli dags för något törstsläckande framåt kvällen behöver man inte heller öppna kylskåpet för att ta ut en kall öl - den nås genom en serveringslucka på framsidan. Den inbyggda minibaren håller en optimerad temperatur för frukt och drycker. Som en extra lyx i sommarnatten serveras till drinken nygjorda iskuber eller krossad is genom en enkel knapptryckning på displayen på frysdörrens is- och vattenautomat. Högupplösta bilder För fler bilder, besök LG Electronics hemsida www.lgenordic.com. Klicka på press/bildarkiv och välj därefter kategori "Vitvaror" eller ange modellnamn som sökord . Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28206 Om ni önskar mer information vänligen kontakta: Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef Frank Johansson, produktchef LG Electronics Nordic AB LG Electronics Nordic AB Box 83 Box 83 164 94 Kista 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 Tel: 08-566 415 98 Mobil: 0708-22 76 76 Mobil: 0705-19 25 47 E-post: tmpierre@lge.com E-post: frankjohansson@lge.com LG Electronics ingår i sydkoreanska LG-konglomeratet som omsätter ca 700 miljarder kronor. I koncernens verksamhet ingår bl.a. elektronik, kemi, energi, finans, service och handel. LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 55 000 anställda i 72 länder och omsatte ca 133 miljarder SEK år 2002. Vinsten uppgick till 9,3 miljarder SEK. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. http://www.lge.com http://www.lgenordic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030711BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030711BIT00460/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030711BIT00460/bild.html Pictures