Kompakt tvättmaskin för det lilla badrummet

Kompakt tvättmaskin för det lilla badrummet Trött på att aldrig få en tid i tvättstugan? Måste du boka dina pass månader i förväg? Då hör du kanske till dem som drömmer om en egen tvättmaskin men som inte tror sig ha plats för en sådan? LG Electronics har tagit fram en lösning för hushållet med begränsade ytor. LG Electronics har utvecklat två kompakta tvättmaskiner som är grundare än andra. Den minsta mäter bara 36 cm i djup men tvättar ändå 3,5 kilo, den andra är 44 cm djup och rymmer 5 kilo, vilket är en normal mängd för många maskiner i standardstorlek. Tack vare den nätta designen går tvättmaskinen att ställa i små trånga badrum eller tvättutrymmen där en normal maskin inte skulle få plats. - En stor fördel med våra kompakta tvättmaskiner är att de har samma funktioner och tvättförmåga som övriga maskiner. De har alla högsta betyg (A) vad gäller tvättförmåga. Storleken gör inte avkall på prestanda och kvalitet, säger Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef för LG Electronics. En annan viktig egenskap för tvättmaskinen är att den är mycket tyst tack vare en ny teknik för hur trumman drivs. I en liten lägenhet där badrum och övriga rum ligger tätt inpå varandra är det annars lätt att störas av ljudet när maskinen går. LGs tvättmaskiner har ett av marknadens mest generösa trygghetsavtal. En trasig motor eller trumma ersätts med en ny upp till 7 år efter köpet. Kunden står endast för arbetskostnaden efter att den tvååriga garantitiden löpt ut. Klicka på länken för nedladdning av bilder. http://www.lgenordic.com/ftp/Pressreleaser/WD1236SD/ Snabbfakta om LGs tvättmaskiner WD-1236SD och WD-1244ND Kompakt design med god kapacitet WD-1236SD är endast 36 cm djup, WD-1244ND är 44 cm. Maskinerna tar 3,5 respektive 5 kilo tvätt. Ny teknik ökar livslängden Tvättmaskinerna har en direktdriven trumma och kolborstfri motor som gör att motorn håller längre. Kolborstar är ofta det första som går sönder på en tvättmaskin och är dyra att byta. Programmering av starttid Det går att senarelägga starttiden från 3 till 19 timmar. Tvätten är färdig lagom till du kommer hem från jobbet och slipper bli skrynklig. Gradering Energiklass A, Tvättresultat A, Centrifugeringsresultat B. För mer information vänligen kontakta: Marknadsinformation Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef LG Electronics Nordic AB Box 83 S-164 94 Kista SVERIGE Tlf.: +46 (0)8 566 415 00 Mobil: +46 (0)708 22 76 76 E-post: tmpierre@lge.com LG Electronics ingår i sydkoreanska LG-konglomeratet som omsätter ca 700 miljarder kronor. I koncernens verksamhet ingår bl.a. elektronik, kemi, energi, finans, service och handel. LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 55 000 anställda i 72 länder och omsatte ca 133 miljarder SEK år 2002. Vinsten uppgick till 9,3 miljarder SEK. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. www.lge.com www.lgenordic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/26/20030626BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/26/20030626BIT00890/wkr0002.pdf