LG Electronics utmanar med nya, stilsäkra designtelefoner

LG Electronics utmanar med nya, stilsäkra designtelefoner Efter att ha etablerat sig som en av de viktigaste utmanarna i branschen breddar LG Electronics sitt sortiment och lanserar tre nya modeller samtidigt. Höstkollektionen från LG Electronics lär inte göra någon designintresserad besviken. Med sin säkra känsla för utformning vill man tilltala de stilmedvetna konsumenterna. Först ut är L1100, L3100 och C1100. Dessa vänder sig till folk som vill ha en telefon med de senaste finesserna men som sätter stort värde till telefonens yttre egenskaper. - Vi ser i utvecklingen av marknaden att det inte längre bara är tekniska innovationer som attraherar. Det finns en stor grupp användare som inte väljer telefon utifrån vilken teknik den har, men som däremot gärna vill utmärka sig med unik design. LG Electronics har spetskompetens även vad gäller design, det kommer verkligen till sin rätt i hösten telefoner, säger Christian Norder försäljningschef mobiltelefoner i Sverige. Telefonerna kommer finnas ute i butik i september. L1100 kommer kosta ca ca 2600 kr, L3100 ca 2200 kr och C1100 ca 1600 kr. Högupplösta bilder För fler bilder, besök LG Electronics hemsida http://nordic.lge.com. Klicka på bildarkiv och sök på modellnamn: L1100, L3100, C1100. · L1100 - med kamera Java WAP MMS Färgdisplay Polyfona ringsignaler Stand-by tid 200 timmar Taltid 3 timmar · L3100 - med dubbla skärmar i unik design Java WAP MMS Färgdisplay Polyfona ringsignaler Stand-by tid 200 timmar Taltid 3,5 timmar · C1100 - endast 78 gram Java WAP MMS Färgdisplay Polyfona ringsignaler Stand-by tid 200 timmar Taltid 3,5 timmar Om du önskar mer information vänligen kontakta: Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 Mobil: 0708-22 76 76 E-post: tmpierre@lge.com Christian Norder, nordisk försäljningschef LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 vxl Mobil: 0709-52 43 58 E-post: norder@lge.com LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 64 000 anställda i 76 bolag världen över. Koncernens omsättning under 2003 uppgick till ca 29,9 miljarder USD. Vinsten för moderbolaget i Korea under 2003 var ca 530 miljoner USD. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. http://nordic.lge.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041018BIT21380/wkr0010.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/19/20041018BIT21380/bild.html Bilder