LG Electronics utmanar nordiska mobilmarknaden

LG Electronics utmanar nordiska mobilmarknaden LG Electronics lanserar mobiltelefoner i Norden. Den 23 april berättar LG Electronics om sin satsning på den nordiska marknaden. Det som presenteras är: * mobiltelefonmodellerna som börjar säljas samma dag * övriga telefoner som lanseras i Norden under år 2003 * LG Electronics framtidsprodukter. Presenteras av Mr Ho Yi, Vice President GSM Marketing Team, Korea Mr Ho Yi gästar Sverige för att berätta om hur företaget lyckats fördubbla sin andel på världsmarknaden förra året. LG Electronics är nu världens sjätte största tillverkare, strax efter SonyEricsson på världsrankingen. LG Electronics målsättning är att bli nummer fem på GSM/UMTS-marknaden och bland de tre största mobiltelefontillverkarna i världen. Möt även Mr B K Lee, VD LG Electronics Norden, Christian Norder, nordisk försäljningschef för mobiltelefoner, Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef samt Camilla Tisén, nordisk marknadschef konsumentprodukter. Praktisk information Plats: Hagasalongen på Sheraton Hotel, Tegelbacken 6, Stockholm Tid: Onsdagen den 23 april, klockan 11-17 Anmälan: Camilla Tisén på 0709-92 29 01 eller e-post camillatisen@lge.com. Ange om ni är intresserade av intervju och/eller låneprogram. Om ni ej kan medverka, men vill ha pressmaterial ange detta i svaret. Program 11.00 LG Electronics nordiska marknad. Mr B K Lee 11.10 LG Electronics globala strategi och marknad. Mr Ho Yi 11.30 LG Electronics lansering av mobiltelefoner för 2003. Christian Norder 12.00 Möjlighet till enskilda intervjuer med Christian Norder och Teija-Marie Pierre 13.30- Drop-in samt möjlighet att testa GSM- och 3G-telefoner En enklare lunch och dryck serveras. På plats finns pressmappar med utförlig pressrelease, bakgrundsinformation om företaget samt CD med högupplösta bilder på produkter. LG Electronics ingår i Sydkoreanska LG-konglomeratet som omsätter ca 700 miljarder kronor. I koncernens verksamhet ingår bl.a. elektronik, kemi, energi, finans, service och handel. LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 55 000 anställda i 72 länder och omsatte 133 miljarder SEK under 2002. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT01090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT01090/wkr0002.pdf