Liten, cool designtelefon med spegel från LG Electronics

Liten, cool designtelefon med spegel från LG Electronics LG Electronics nya lilla smidiga telefon vänder sig till designintresserade unga. Den har ett behändigt litet format, rundad design med en spegel på utsidan. Det är praktiskt när man behöver fixa luggen, och ger telefonen ett yttre man gärna visar upp. Eftersom den bara väger 78 gram kan den med fördel bäras runt halsen. Nu släpper LG Electronics en ny cool lättviktare, endast 78 gram, av vikbar (clamshell) modell. Det nätta formatet gör mobilen lätt att bära med sig överallt - i fickan, i väskan eller om halsen. En praktisk och kul detalj är att utsidan fungerar som en spegel. Känner du ett plötsligt behov av fixa till håret eller att bättra på makeupen är det bara att plocka fram telefonen och spegla dig. Men du kan lika gärna använda den till att spana på snygga killar/tjejer! Enda kruxet är att kompisarna kommer att vilja låna den hela tiden. Spegeln bidrar dessutom till den rena snygga designen. Tillsammans med de mjukt rundade linjerna och det silverfärgade skalet blir mobilen en liten glänsande pärla som garanterat drar blickarna åt sig! Mobilen har också färgskärm, polyfona ringsignaler och stödjer java och WAP. Butikspris ca 1700 kronor. Högupplösta bilder För fler bilder, besök LG Electronics hemsida http://nordic.lge.com. Klicka på bildarkiv och sök på modellnamn: C1100. Om du önskar mer information vänligen kontakta: Teija-Marie Pierre, nordisk marknadschef LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 Mobil: 0708-22 76 76 E-post: tmpierre@lge.com Christian Norder, nordisk försäljningschef LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista Tel: 08-566 415 00 vxl Mobil: 0709-52 43 58 E-post: norder@lge.com LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 64 000 anställda i 76 bolag världen över. Koncernens omsättning under 2003 uppgick till ca 29,9 miljarder USD. Vinsten för moderbolaget i Korea under 2003 var ca 530 miljoner USD. Sedan oktober 1999 återfinns LG Electronics även i Sverige. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta ny teknik och design i händerna på vanliga människor till vettiga priser. http://nordic.lge.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT21250/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT21250/bild.html Bilder