Powerwaves erbjudande och nytt datum för bolagsstämma

Report this content

Powerwaves erbjudande till aktieägarna i LGP Allgon samt ändrad tidpunkt för LGP Allgons ordinarie bolagsstämma 2004 LGP Allgon har informerats om att Powerwave har kallat till extra bolagsstämma som kommer att hållas den 27 april 2004. Vid stämman kommer beslut att fattas om de åtgärder som krävs för att kunna genomföra Powerwaves erbjudande till LGP Allgon Holding AB:s aktieägare. Prospekt och andra registreringshandlingar med anledning av erbjudandet har upprättats på svenska och engelska och förväntas distribueras till LGP Allgons aktieägare under de närmaste dagarna. Anmälningstiden kommer att löpa under perioden den 2 april-30 april 2004, varefter samgåendet förväntas genomföras. Med anledning av ovanstående kommer LGP Allgon Holding AB:s ordinarie bolagsstämma 2004 att hållas den 10 juni 2004, i stället för den 3 maj 2004 som tidigare kommunicerats. För ytterligare information, kontakta: Bengt Broman, koncernchef Telefon: 08-540 822 31 Mobil: 0705-70 10 30 E-post: bengt.broman@lgpallgon.com Claes Silfverstolpe, ekonomidirektör Tel: 08-540 822 32 Mobil: 0708-98 83 45 E-post: claes.silfverstolpe@lgpallgon.com Internet: www.lgpallgon.com LGP Allgon är en världsledande leverantör av infrastruktur för mobilkommunikation. Koncernen består av två affärsområden, Telekom och Uppdragstillverkning. Affärsområde Telekom, som står för cirka 85 procent av koncernens försäljning, utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar och produkter som förbättrar radiotäckning, kapacitet och datahastighet i mobilkommunikationsnät över hela världen. Affärsområde Uppdragstillverkning är ledande i sin nisch inom kontraktstillverkning av kvalificerade industrikomponenter. Koncernen har cirka 1 600 anställda i ett tiotal länder och en årlig omsättning om cirka 2,5 miljarder kronor. LGP Allgon är noterat på Attract 40-listan vid Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00770/wkr0002.pdf