Reviderad tidplan för samgåendet mellan LGP Allgon och Powerwave

Report this content

Reviderad tidplan för samgåendet mellan LGP Allgon och Powerwave Med anledning av det strategiska samgåendet mellan LGP Allgon och det amerikanska bolaget Powerwave Technologies, Inc. ("Powerwave") förbereds prospekt och andra registreringshandlingar på svenska och engelska för att registreras vid svenska Finansinspektionen och Securities and Exchange Commission i USA ("SEC"). Med avvikelse från vad som tidigare kommunicerats förväntas prospektet komma att distribueras till LGP Allgons aktieägare under mars 2004, varefter anmälningstiden kommer att inledas. Den nuvarande bedömningen är att samgåendet kommer att vara genomfört under april 2004. Den huvudsakliga anledningen till revideringen av tidplanen är att LGP Allgon har informerats om att de nya Powerwave-aktier som avses emitteras i anledning av erbjudandet kommer att bli föremål för registrering vid SEC. Det undantag från registreringskrav som Powerwave tidigare förlitat sig på är inte längre tillämpligt, på grund av en betydande ökning av antalet amerikanska innehavare av LGP Allgon-aktier sedan offentliggörandet av samgåendet. LGP Allgon har även informerats dels om att Powerwave för närvarande förutser att extra bolagsstämma i Powerwave med anledning av samgåendet kommer att hållas i slutet av mars eller början av april 2004, dels om att Powerwave har erhållit samtliga de godkännanden från konkurrensmyndigheter som erfordras för samgåendets genomförande. För mer information, vänligen kontakta: Bengt Broman, CEO Telefon: 08-540 822 31 Mobil: 0705-70 10 30 E-post: bengt.broman@lgpallgon.com Claes Silfverstolpe, CFO Telefon: 08-540 822 32 Mobil: 0708-98 83 45 E-post: claes.silfverstolpe@lgpallgon.com För ytterligare information se även www.powerwave.com . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/05/20040205BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/05/20040205BIT00780/wkr0002.pdf