Extra bolagsstämma i LGP Telecom Holding AB

Report this content

Extra bolagsstämma i LGP Telecom Holding AB En extra bolagsstämma i LGP Telecom Holding AB har idag beslutat, i enlighet med styrelsens förslag, att LGP Telecom Holding AB ska ändra firma till LGP Allgon Holding AB. För ytterligare information kontakta: Bengt Broman, CEO Telefon: 08-507 481 06 E-post: bengt.broman@lgp.se Claes Silfverstolpe, CFO Telefon: 08-507 481 03 E-post: claes.silfverstolpe@lgp.se LGP-koncernen består av två affärsområden: Telekom och Uppdragstillverkning. Affärsområde Telekom, som består av LGP:s telekomverksamhet och Allgon, utvecklar, tillverkar och marknadsför telekomprodukter som förbättrar radiotäckning, kapacitet och datahastighet i mobilkommunikationsnät över hela världen. Produktsortimentet omfattar antennsystem, täckningslösningar, basstationssystem och radiolänksystem. Inom affärsområde Uppdragstillverkning är LGP-koncernen en, i sin nisch, ledande uppdragstillverkare av kvalificerade industrikomponenter. Koncernen har cirka 1 400 anställda i 13 länder och en årlig omsättning om cirka 2,5 miljarder kronor. LGP är noterat på Attract 40-listan vid Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00340/wkr0002.pdf