Libero hyllar morgondagens stjärnor med fotbollstema och ny reklamfilm

Det drar ihop sig till EM-fotboll i Frankrike och OS i Brasilien. I samband med årets två stora idrottshändelser passar Nordens ledande blöjtillverkare, Libero, på att hylla morgondagens stjärnor med en limiterad blöjkollektion, fotbollstema och en charmig reklamfilm där barnen spelar huvudrollen.

Reklamfilmen ”Stars of Tomorrow”, som är skapad av reklambyrån Momentum, är en flirt med sporten och klassiska fotbollsreklamfilmer som vi sett genom åren. Men nu har världens största fotbollsstjärnor bytt plats med morgondagens stjärnor.
– Vi tycker att filmen är oerhört charmig och vi hoppas den ska sprida stor glädje under en intensiv idrottssommar och förstås samtidigt lyfta fram vår kampanj, säger Camilla Svensson, Marketing Manager på Libero.

Samtidigt lanseras en nordisk kampanj med fotbollstema på Liberos blöjor UP&GO och Comfort.
– Det är första gången som vi anpassar blöjorna och tryck för varje enskilt nordisk land. Visserligen är det bara Sverige och Island som tog sig till fotbolls-EM men vi hoppas att man även i Norge, Finland och Danmark kommer att glädjas av kampanjen och följa våra nordiska idrottare i EM och OS, säger Camilla Svensson.

Kampanjen riktar sig till medlemmar i Liberoklubben som ges möjlighet att samla blöjkoder och få en landslagsdräkt med sitt barns namn på ryggen eller en landslagsbody. Blöjkollektionen med fotbollstema finns i butiker där Liberoblöjor säljs.

Utöver detta så pågår även en Instagramtävling (https://www.instagram.com/liberosverige/) där morgondagens stjärnor varje vecka har chansen att hamna i Liberos fotbollstrupp och vinna en landslagsdräkt.

För att se filmen ”Stars of Tomorrow”, besök: www.libero.se/morgondagensstjarnor

För mer information och pressbilder vänligen kontakta:

Camilla Svensson Marketing Manager Libero
Phone +46 31 7461717
Mobile +46 70 6026717

Libero har tillverkat blöjor i 50 år och är den marknadsledande blöjan i Norden. Sedan 2010 är Liberos samtliga blöjor och babyhudvårdsprodukter miljömärkta med svanen. All produktutveckling och innovation sker på vårt forsknings-och utvecklingslaboratorium i Göteborg. Libero ingår i SCA:s produktsortiment av hygienartiklar.

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2015 var cirka 115 miljarder kronor (12,3 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.

Taggar:

Citat