• LIDDS/

BioStock: LIDDS skapar möjligheter till effektiv och säker lokal cancerbehandling

Report this content

Dagens läkemedelsbaserade cancerbehandlingar som ges i form av tabletter, sprutor eller infusion gör att stora delar av kroppen utsätts för läkemedlens effekter och biverkningar, inte bara själva tumören. Detta leder till onödigt svåra biverkningar vilket begränsar doseringen och påverkar patienternas livskvalitet negativt. LIDDS patenterade drug delivery-teknologi, NanoZolid, som kan kombineras med ett flertal olika läkemedelsmolekyler, ger en effektiv och kontrolle­rad lokal läkemedelseffekt, mindre biverkningar och färre doseringstillfällen vid lokalbehandling av cancertumörer. För att kunna fullfölja sina pågående kliniska studier och ta bolagets nya projekt till klinisk fas, genomför LIDDS just nu en kapitalanskaffning om totalt cirka 59,3 Mkr fördelad på en företrädesemission om cirka 37,1 Mkr och en riktad emission om cirka 22,3 Mkr.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

Snabbfakta