Lifco återkallar sitt erbjudande till aktieägarna i NOTE

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, offentliggöras i eller distribueras inom eller till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till, och accepter godkänns inte från, personer i dessa länder eller personer i något annat land vars deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Acceptperioden för erbjudandet från Lifco AB (”Lifco”) till aktieägarna i NOTE AB (publ) (”NOTE”) löpte ut den 23 januari 2013. Vid acceptperiodens utgång hade 4 258 619 aktier, motsvarande 14,7 procent av aktierna och rösterna, i NOTE lämnats in i erbjudandet.

Erbjudandets fullföljande är villkorat av, bland annat, att det accepteras i sådan utsträckning att Lifco blir ägare till mer än 90 procent av aktierna i NOTE. Detta villkor har inte har uppfyllts. Lifco har därför beslutat att återkalla erbjudandet.

De aktier som har lämnats in i erbjudandet kommer inte att förvärvas av Lifco, utan kommer att kvarstå i respektive innehavares ägo utan att denne behöver vidta några åtgärder.

Frågor från media ställs till:
Fredrik Karlsson, verkställande direktör och koncernchef
Tel: +46 70 320 35 92
E-post: fredrik.karlsson@lifco.se

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 25 januari 2013 kl 18:00.