Lifco emitterar obligationslån om 1 000 miljoner kronor

Lifco har emitterat ett icke säkerställt obligationslån med en löptid om två år inom ramen för sitt MTN-program.

Obligationslånet uppgår till 1 000 MSEK och löper med en årlig rörlig ränta om tre månader STIBOR +0,53%. Intresset för obligationslånet var mycket stort och emissionen övertecknades.

Likviden från obligationsemissionen kommer att användas till refinansiering av existerande bank- och obligationslån. Lifco avser att notera de nya obligationerna på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm.

Danske Bank och SEB agerade som emissionsinstitut för emissionen. Advokatfirman Vinge är legal rådgivare till Lifco.

Tel +46 730 244 872, e-post

Lifco erbjuder ett tryggt ägande för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco hade vid årsskiftet 146 rörelsedrivande bolag i 29 länder. År 2018 omsatte Lifco 12,0 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 2 168 MSEK och en EBITA-marginal på 18,1%. Läs mer på www.lifco.se.