Lifco förvärvar dentallab i Tyskland

Lifco har tecknat avtal om att förvärva de tyska dentallaboratorierna City Dentallabor och Hohenstücken-Zahntechnik.

Den förvärvade verksamheten omsatte 2016 cirka 1,3 MEUR. Verksamheten har cirka
20 anställda och kommer att konsolideras i affärsområdet Dental.

Förvärvet kommer inte att ha någon väsentlig effekt på Lifcos resultat och finansiella ställning under innevarande år.

Chef affärsområde Dental

Tel 070 840 00 63, E-post per.waldemarson@lifco.se

Tel 0730 244 872, E-post ir@lifco.se

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har 133 bolag i 26 länder. Koncernen omsatte 2016 cirka 9 miljarder SEK med en EBITA-marginal på 15%. Läs mer på www.lifco.se