Lifco förvärvar produkter från TrollDental

Lifco har tecknat avtal om att förvärva en produktportfölj av det svenska bolaget TrollDental. Bolaget är en nischad tillverkare av dentalprodukter.

Den förvärvade produktportföljen omsatte 2019 cirka 25 MSEK. De viktigaste varumärkena i produktportföljen är TrollFoil, TrollBag och TrollByte. Verksamheten kommer att konsolideras i affärsområdet Dental.

Förvärvet kommer inte att ha någon väsentlig effekt på Lifcos resultat och finansiella ställning under innevarande år.

Läs gärna mer www.trolldental.com.

VD och koncernchef Lifco

E-post per.waldemarson@lifco.se

Tel 0730 244 872, e-post

Lifco erbjuder ett tryggt ägande för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Vid årsskiftet 2019 hade Lifco 164 rörelsedrivande bolag i 30 länder. År 2019 omsatte Lifco 13,9 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 2 523 MSEK och en EBITA-marginal på 18,2%. Läs mer på www.lifco.se.