Lifco förvärvar Workplace Safety-divisionen av KiiltoClean A/S

Lifcos dotterbolag Directa AB har tecknat avtal om att förvärva Workplace Safety-divisionen av KiiltoClean A/S. Verksamheten är en ledande nischtillverkare av ögonskölj, plåster och första hjälpen-stationer. Produkterna säljs under varumärket Plum.

Under 2019 omsatte verksamheten cirka 79 MDKK. Bolaget är baserat i Assens, Danmark samt i Cuxhaven, Tyskland och har tio anställda. Verksamheten kommer att konsolideras i affärsområde Dental.

Förvärvet kommer inte att ha någon väsentlig effekt på Lifcos resultat och finansiella ställning under innevarande år.

Läs gärna mer på www.plum.eu.

För mer information, kontakta:

VD och koncernchef Lifco

E-post per.waldemarson@lifco.se

Telefon +46 730 244 872, e-post

Lifco erbjuder ett tryggt ägande för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco hade 146 rörelsedrivande bolag i 29 länder vid slutet av 2018. År 2018 omsatte Lifco 12,0 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 2 168 MSEK och en EBITA-marginal på 18,1%. Läs mer på www.lifco.se.