Lifco publicerar års- och hållbarhetsredovisningen

Lifcos års- och hållbarhetsredovisning 2022 finns från och med idag tillgänglig på bolagets webbplats lifco.se.

Års- och hållbarhetsredovisningen på svenska liksom en engelsk översättning finns tillgängliga i pdf-format. Den svenska års- och hållbarhetsredovisningen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF) på Lifcos webbplats https://lifco.se/investerare/finansiella-rapporter/.

Års- och hållbarhetsredovisningen distribueras till aktieägare som uttryckligen begär ett tryckt exemplar genom att göra en beställning via webbplatsen https://lifco.se/investerare/finansiella-rapporter/.

Tel 0730 244 872, e-post

Denna information är sådan information som Lifco är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 mars 2023 kl. 11.45.

Lifco erbjuder ett tryggt ägande för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco hade vid årsskiftet 211 rörelsedrivande bolag i 30 länder. År 2022 omsatte Lifco 21,6 miljarder SEK med ett EBITA-resultat på 4,7 miljarder SEK och en EBITA-marginal på 21,6%. Läs mer på www.lifco.se.