Lifcos valberedning presenterar förslag till styrelse

Lifcos valberedning kommer vid årsstämman att föreslå Ulrika Dellby och Ulf Grunander som nya ledamöter av styrelsen.

Ulrika Dellby, född 1966, är styrelseledamot i Cybercom, SJ och vice ordförande Norrporten. Dellby är partner i Fagerberg & Dellby. Hon har varit partner på BCG och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Ulf Grunander, född 1954, är sedan 1993 Getingekoncernens CFO. Han har tidigare varit auktoriserad revisor och är civilekonom från Stockholms universitet.

Vidare föreslår valberedningen omval av de befintliga styrelseledamöterna:

Carl Bennet, ordförande

Johan Stern, vice ordförande

Gabriel Danielsson, ledamot

Erik Gabrielson, ledamot

Fredrik Karlsson, ledamot

Axel Wachtmeister, ledamot

Sigbrit Franke och Caroline Sundewall har avböjt omval.

I styrelsen ingår även följande arbetstagarrepresentanter utsedda av Lifcos anställda:

Annika Norlund

Hans-Eric Wallin

Stefan Håkansson, suppleant

Peter Wiberg, suppleant

Förslaget kommer att behandlas av årsstämman den 6 maj i Stockholm.

Tel +46 730 244 872

Lifco förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter med potential att leverera uthållig resultattillväxt och goda kassaflöden. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att bolaget är långsiktigt, har fokus på lönsamhet och har en starkt decentraliserad organisation. Lifco har mer än 100 bolag i 28 länder. Koncernen omsatte 2014 cirka 6,8 miljarder SEK och hade en EBITA-marginal på 14,2 %. Läs gärna mer på www.lifco.se.

Lifco offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande
den 19 mars kl 08.00.