• Life Event/

Life Event arrangerar karantänkaravan för ålderdomshem runt om i Stockholm med Louisiana Avenue i spetsen.

Idag finns oändliga möjligheter att kommunicera möten, event, konserter och andra sociala sammanhang digitalt. Det finns plattformar där vi kan uttrycka oss, umgås och få vår dos av underhållning utan att riskera andras hälsa. Men de som är mest utsatta i samhället är också de som är minst uppkopplade, de äldre. Här såg Life Event en möjlighet att bjuda in de äldre i ett socialt sammanhang. Tillsammans med glädjeorkestern Louisiana Avenue bestämde de sig för att arrangera en karantänkaravan.

Atina Bracin är Creative Developer på Life Event och hon berättar mer om konceptet:

Vi ville hitta ett sätt att öka tillgängligheten för de som inte kan eller har möjlighet att ta del av den digitala världen. Det resulterade i vår karantänkaravan som vi arrangerar tillsammans med Louisiana Avenue. Tanken är att skapa en upplevelse för den äldre generationen som inte finner den digitala världen lika naturlig som den yngre generationen. Vi erbjuder helt enkelt en livekonsert där de äldre kan ta del av glädjeorkestern Louisiana Avenue på tryggt avstånd på deras gård, via balkonger eller genom öppna fönster. I tider som dessa när aktiviteter är begränsade, speciellt för de äldre och utsatta, tycker vi att det är viktigt att sprida glädje och lycka.”

Pär Stenhammar är sångare i bandet Louisiana Avenue och fortsätter:

"Med inställda spelningar under hela våren har det varit viktigt för oss att inte gräva ner oss i negativa känslor utan snarare praktisera våra värderingar när de behövs som mest. I 5 år har jag varit volontär i föreningen Äldrekontakt som faciliterar fikaträffar med ensamma äldre och vet hur viktiga dessa typer av ljusglimtar är för så många. Då vi dessutom råkar släppa vår nya låt, "Love Train", nu på fredag så fanns det inga andra val än att hoppa på detta kärlekståg!
Karantänkaravanen kommer att dokumenteras och regisseras av digitala byrån FINGR och kommer sedan även att finnas tillgängligt i Life Events och Louisiana Avenues digitala medier.

Spelningar:

Onsdag 8 april

Stureby vård- och omsorgsboende kl 11.00
Tellus fritidsscenter kl: 13.30
Villa Agadir Lidingö kl 15

Atina Bracin, Creative Developer
 atina.bracin@lifeevent.se
 Mobil: +46 (0) 70 9441961

Om Life Event:

Life Event är en kreativ eventbyrå som brinner för att överträffa förväntningar, stärka varumärkens stolthet internt och externt samt bidra till lojala kunder. Med passion, lyhördhet och resultat skapar våra engagerade medarbetare event i alla dess former i Sverige och övriga världen.

Om Louisiana Avenue:

Louisiana Avenue är en budskapsdriven glädjeorkester där värdeord som gemenskap, kärlek och glädje är ständigt återkommande. Bandet skapar oförglömliga upplevelse med sin härliga energi och obevekliga spelglädje.

Atina Bracin, Creative Developer på Life Event
Pär Stenhammar, sångare Louisiana Avenue