• Life Event/

Life Event gör en strategisk satsning och anställer Jenny Green som Strategic Development Manager

Life Event har de senaste åren vuxit stadigt och blev belönade med ett silver i tävlingen Årets Byrå 2017. Nu går byrån mot sitt 10-årsjubileum och gör en storsatsning på nya strategiska verktyg med smarta lösningar och kostnadseffektiv projektledning. Strategiarbetet leds av nyanställda Jenny Green.

”Det är otroligt kul att ha ärats med en andraplats i årets byrå. Det sporrar oss till att bli ännu bättre vilket har lett till vår stora satsning på Jenny Green som Strategic Development Manager” säger Shervin Razani, VD och grundare av Life Event

Jenny Green kommer in på Life Event med 17 års erfarenhet från eventbranschen där hon dels drivit två egna mindre byråer och även arbetat flera år på Inspiration och nu senast på Occasion. Jenny har framförallt värdefull kunskap inom strategi och kommunikation och kommer effektivisera och utveckla Life Event såväl internt som externt för att fortsätta resan mot Sveriges främsta event- och kommunikationsbyrå.

Jenny Green får titeln Strategic Development Manager och berättar om sina förväntningar och utmaningar:

”Jag har följt Life Event sedan starten och sett hur de utvecklats och vuxit genom ett dedikerat engagemang och driv där silver i Årets Byrå är ett tydligt kvitto på byråns framgång. I och med att Life Event växer ser jag en spännande utmaning i att skapa struktur och strategier för att fortsätta utvecklas i samma fart som tidigare med samma höga kundleverans. Utmaningen ligger i att utveckla den strategiska kommunikationen för våra kunder och samtidigt bygga en eventbyrå för framtiden.”

Life Events byråchef Jeanette Hamner fortsätter:

"Life Event befinner sig i ett spännande skede och nu har vi möjlighet att bygga en struktur och en strategi som tydliggör vårt erbjudande och utvecklar våra affärsområden för att maximera kundnyttan. Vi ser fram emot att Jenny ska bidra med just detta”

Jeanette Hamner, Byråchef Life Event , 0733590872, jeanette@lifeevent.se

Om Life Event

Life Event är en kreativ eventbyrå som brinner för att överträffa förväntningar, stärka varumärkens stolthet internt och externt samt bidra till lojala kunder och medarbetare. Med passion, lyhördhet och resultat skapar våra engagerade medarbetare event i alla dess former i Sverige och övriga världen.

Shervin Razani, VD och grundare av Life Event
Jag har följt Life Event sedan starten och sett hur de utvecklats och vuxit genom ett dedikerat engagemang och driv där silver i Årets Byrå är ett tydligt kvitto på byråns framgång. I och med att Life växer ser jag en spännande utmaning i att skapa struktur och strategier för att fortsätta utvecklas i samma fart som tidigare med samma höga kundleverans. Utmaningen ligger i att utveckla den strategiska kommunikationen för våra kunder och samtidigt bygga en eventbyrå för framtiden.
Jenny Green, Strategic Development Manager
Jeanette Hamner, Byråchef