Life Event vinner upphandling för Svensk Försäkring - IUMI 2020

Report this content

För fjärde gången sedan starten under sent 1800-tal så återkommer International Union of Marine Insurance till Sverige för att hålla sin årliga konferens. Svensk Försäkring ansvarar för att upphandla en eventpartner till detta arrangemang, en upphandling som Life Event vunnit.

Upphandlingen omfattar evenemangstjänster under IUMI 2020 i form av 4 dagars konferens för 700 personer från hela världen med tillkommande logisik, program och samarbeten för sponsorer samt välkomst- och galamiddag.

Jeanette Hamner, Byråchef på Life Event berättar varför de fått förtroendet att arrangera IUMI 2020:

"Vi lyssnade på kunden och förstod vilken utmaning de stod inför. Varje deltagare måste kunna motivera sin resa och sitt deltagande på konferensen och då gäller det att det att presentera ett värdefullt upplägg. Vi har gjort många liknande arrangemang och vet precis vad som förväntas av oss som Eventbyrå vid ett sånt här upplägg."

Mikaela Tamm från Svensk Försäkring fortsätter:

"Vi valde Life Event för att vi fick förtroende för deras sätt att bemöta detta logistiskt krävande projekt. Dels med erfarenhet, men även med lyhördhet inför vilka utmaningar vi står inför. Det är värdefullt med en byrå som har det vi efterfrågar inhouse för att korta ned ledtiderna."

Taggar:

Citat