• LifeAssays/

Abreos Biosciences var ett av sexton företag att presentera sitt Covid-19 projekt för investerare

Den 29 april hölls ett on-line event av Med Tech Innovator i samarbete med BARDA (Biomedical Advanced Research and Developmemnt Authority). Mötets fokus var uteslutande att öka takten och lyfta fram lösningar för Covid-19 tester. Aegirbios projekt som görs tillsammans med Abreos Biosciences presenterades.

- Otroligt roligt och hedrande att Abreos fick sitt projekt inom diagnostik av antikroppar och immunitet mot Covid-19 utvalt att presenteras på detta event som ett av 16 bolag. Följer man länken nedan kan man efter cirka 30 minuter se den en-minuters ”pitch” Dr Bradley presenterade på mötet. Efter den första presentationen valde fem grupper med representanter från myndigheter, akademin och investerare att be Dr. Messmer om ytterligare information om Abreos Corona projekt i separata möten, säger Anders Ingvarson, tf CEO på Aegribio AB.

Länk till presentationen: https://medtechinnovator.org/covid-19/

Om LifeAssays®. NGM-listade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserade på bolagets egna och patenterade teknologiplattform, MagnetoImmunoAssay (MIA). Företaget levererar säkra och robusta system för snabba och tillförlitliga analyser inom human- och veterinärmedicin. För mer detaljer se www.lifeassays.com