Aegirbio första överenskommelse med kund inom området MS.

Aegirbio har genom sin ägare Abreos Bioscience en överenskommelse med Dr Foley i Salt Lake City USA att börja testa patienter under behandling med Tysabri.

I och med denna överenskommelse, som bygger på den tidigare valideringen av Tysabritesten gjord tillsammans med Dr Foleys klinik, inleder Aegirbio kommersialiseringen av Bolagets första Laboratory Developed Test (LDT). Värdet av denna första överenskommelse är c:a 30 000 USD

Dr Foley kommer, med start i mitten av mars, initialt testa 100 patienter under behandling med Tysabri. Prover samlas nu in med det provtagningskit som Aegribio tillhandahåller för att sända proverna till laboratoriet under kontrollerade förhållanden.

”Vårt mål att sätta upp den första LDT testen och komma igång med försäljningen under kvartal ett ser därför ut att uppfyllas väl i tid. Dr Foley är en mycket viktig referenskund och vi kommer nu att kunna hänvisa till honom i det fortsatta arbetet att rekrytera fler kliniker som kunder”, säger Anders Ingvarsson, tillförordnad CEO i Aegirbio

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som LifeAssays AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson 46 46 286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Om LifeAssays®. NGM-listade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja diagnostiska system baserade på bolagets egna och patenterade teknologiplattform, MagnetoImmunoAssay (MIA). Företaget levererar säkra och robusta system för snabba och tillförlitliga analyser inom human- och veterinärmedicin. För mer detaljer se www.lifeassays.com