Antal utestående aktier per den 30 december 2014.

LifeAssays AB (publ) genomförde under november 2013 – januari 2014 en företrädesemission av units, varvid tecknades 3 283 368 units, vilket innebar att 13 133 472 nya B-aktier gavs ut. De som tecknade units i emissionen erhöll vederlagsfritt en teckningsoption av serie B1 2013/2014 (”serie B1”) och en teckningsoption av serie B2 2013/2014 (”Serie B2”) per tecknad unit.

Totalt har 6 240 teckningsoptioner av Serie B2 utnyttjats, vilket innebär att 8 298 nya B-aktier har tecknats med stöd av nämnda teckningsoptioner. Efter registrering av de nytecknade aktierna uppgår det totala antalet aktier i bolaget per den 30 december 2014 till 100 390 271 B-aktier (Life B). Bolagets aktiekapital uppgår efter teckningen till 15 058 540,65 kronor.

LifeAssays AB (publ)

Anders Ingvarsson

VD LifeAssays

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade MagnetoImmunoAssay teknologiplattformen. Målsättningen är att tillgodose läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. MagnetoImmunoAssay-metoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö. Alternativa användningsområden återfinns inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinärmedicin.

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som LifeAssays AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2014 kl. 08:30.